19-10-2013 / Herfstlunch: Toast met paddestoelen


Paddestoelen horen echt bij de herfst. Ook al eet ik het hele jaar door, nu krijg ik er nog meer zin in. Ik vind het heerlijk om gebakken paddestoelen te eten op toast. Dit is een snelle, warme lunch die perfect aansluit bij het seizoen.

Wat heb je nodig?:
  • 2 botherhammen of een afbakbroodje
  • +/- 250 gram paddestoelenmix (champignons, kastanjechampignons, cantharellen etc.)
  • Citroensap
  • Peterselie
  • 15 gram gedroogd eekhoorntjesbrood (optioneel
  • 1 teentje knoflook
  • Peper en zout
  • Boter (optioneel)

Week het eekhoorntjesbrood 20 minuten in koud water. Laat het uitlekken en wring het droog. Snij ondertussen de paddestoelen in stukjes en pel de knoflook. 

Toast het brood in een broodrooster en smeer daarna in met knoflook of bak de sneetjes, ingesmeerd met knoflook, goudbruin in een mengsel van boter en olie. Bak de paddestoelen, het eekhoorntjesbrood samen met peper en zout kort aan. Hak de peterselie ondertussen fijn. 

Doe een klein beetje boter en knoflook op de warme toasts. Leg de paddestoelenmix op je brood, en breng op smaak met een beetje citroensap, peterselie en misschien nog wat peper en zout.

Gelijk eten, zodat het nog warm is:) 

8 opmerkingen:

  1. Yummiee dat ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit ziet er heerlijk uit!!

    xx Mounia
    www.nonchalantrebel.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er goed uit! Ik ben dol op champignons, en met dit gerecht moet dat helemaal goed komen. Oooh, ik kan het bijna proeven, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben fan van paddestoelen, zeker nu ik vegetariƫr ben en dit voor mij het eerste product was dat ik echt als vleesvervanger ben gaan eten. Je recept lijkt me erg lekker en het uitproberen waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er super uit ik ben gek op recepten ik volg je via instagram !
    mijn naam is Rachelkromdijk ook te vinden op insta hihi, liefs

    http://rachelkromdijk.blogspot.nl
    liefs en een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh dit ziet er heel goed uit! Ik vind zoiets al lekker als avondeten haha, ik eet doordeweeks graag niet te zwaar. Het brood lekker even krokant roosteren in de oven en dan met deze topping, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen