06-10-2013 / Food: Coconut cake



Twee van de drie taarten zijn geweest. Het is dus tijd voor de laatste taart, maar zeker niet de minste, de coconut cake. Het is een mooie stevige cake. De enorme cake/taart was bijna helemaal op, want hij viel behoorlijk goed in de smaak.

Wat heb je nodig:
  • 175 gram bloem
  • 2 theelepels bakpoeder
  • 4 eieren
  • 175 gram ongezouten boter, zacht
  • 175 gram suiker
  • geraspte schil van 1 citroen (onbespoten)
  • 1 theelepel natuurlijke vanille-extract
  • 90 gram geraspte kokos
Voor de vulling:
  • 225 gram mascarpone
  • 300 gram poedersuiker
  • 50 gram kokosschilfers of geraspte kokos (is makkelijker te verkrijgen)

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Zeef de bloem en de bakpoeder boven een kom. Voeg alle ingrediƫnten toe aan de bloem en bakpoeder, behalve de geraspte kokos. Meng dit tot een glad mengsel. Schep tot slot de geraspte kokos erbij en schep het beslag in twee vormen (2x ronde taartvorm van 20 cm).

Zet de cakes in de oven en bak ze in 30 a 35 minuten gaar. Steek om te controleren of een cake gaar is een naald in het midden van de cake.

Neem de cakes uit de oven en laat ze 5 minuten in de vorm staan. Haal ze dan uit de vorm.
Klop voor de vulling de mascarpone met de poedersuiker. Laat het mengsel in de koelkast koud en stijf worden (ongeveer een half uurtje). 

Zorg dat de cakes helemaal afgekoeld zijn. Snijd ze elk in twee lagen. Als je dat lastig vindt, geen nood! Dan maak je gewoon een taart met twee lagen ipv vier. Smeer een laag mascarponevulling op de onderste laag. Leg de tweede laar erop. Herhaal dit tot je vier lagen hebt. Bestrijk de bovenkant van de taart met de rest van de room. Strijk glijd met een spatel

Druk de kokosschilfers licht in de mascarpone of bestrooi met geraspte kokos. Zet de taart tot gebruik koel weg. 

7 opmerkingen:

  1. I love kokostaarten! Hij ziet er ook zo feestelijk uit, ook een goede voor de kerst volgens mij ;) Sneeuw haha. Nu heb ik zin in deze kokoscake...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, goed idee idd om het met de feestdagen te maken:)

      Verwijderen
  2. Ik ben fan van kokos. Deze lijkt me geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind kokos echt heerlijk!! Deze gaat om mijn lijstje om ooit nog eens te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier zat ik op te wachten haha, lijkt me super lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmm heerlijk, vooral door de mascarpone, lekker een beetje een frisse smaak tussendoor:) Ziet er heerlijk uit hoor!

    BeantwoordenVerwijderen