19-05-2013 / Sunday food 'Omelet met ham, kaas en rucola'


Mijn zus heeft voor mij wel eens een omelet gemaakt, maar dan net iets anders. Het was erg lekker en het recept heb ik teruggevonden. Voor mij is dit gelijk een herinnering om het te maken.

Wat heb je nodig?
  • 2 eieren
  • 1 eetlepel cottage cheese
  • 2 theelepels peterselie, gehakt
  • 15 gram rucola
  • 30 gram ham, gekookt en in reepjes
  • olijfolie

Klop met een vork de eieren los. Doe de eieren samen met de cottage cheese en de peterselie in een kom en meng. Breng op smaak met peper en zout. 

Verhit de olie in een pan. Voeg de eieren toe en bak gedurende 30 seconden of tot de onderkant van het omelet gestold is. Laat met behulp van een spatel de ongekookte mix onder het omelet lopen. Herhaal dit tot het omelet helemaal gestold is. Verdeel de ham en rucola over de ene helft van het omelet. Vouw de andere helft eroverheen en serveer. 

4 opmerkingen:

  1. Erg simpel, maar wel lekker! Ik maak best vaak een omelet, en met rucola is het denk nog lekkerder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm heerlijk, nooit aan gedacht om rucola bij ei te eten maar klinkt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen