18-03-2013 / Back to America

De zomer van 2008 gingen wij een paar weken naar de Verenigde Staten om daar een rondreis te maken. De reis begon in LA en daarna gingen wij richting Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Francisco en weer terug naar LA. Tussen al deze grote namen hebben wij ook nog veel andere plaatsen bezocht (Sant Diego & Palm Springs), maar niet van alles weet ik meer de namen.



Los Angeles was leuk om een rond te lopen en een keer te zien: rondrijden door Beverly Hills, shoppen op Rodeo drive, lopen over de Hollywood boulevard en op de foto met Jack Sparrow en zonnen op het strand van Santa Monica. Een klein beetje LA heb ik kunnen zien, maar ik weet dat ik het toen wat vond tegenvallen. Ik zou nu wel graag nog een keer terug gaan naar Los Angeles.



Via een aantal andere plekken (weet echt geen namen meer!) reden wij naar de Grand Canyon. Het hoogtepunt was de vlucht met de helikopter door de Grand Canyon, prachtig! Via Route 66 gingen we naar Las Vegas. Geweldig was het daar! Wij verbleven in het Flamingo hotel, roze was het thema haha. En bij het ontbijt waren flamingo's. Natuurlijk heb ik hier ook even een gokje gewaagd, geshopt, hotels bezocht, gegeten in Parijs en Rome en de gekte van Las Vegas meegemaakt. Het was er bloedheet, maar wel onwijs gaaf. Ook hier wil ik echt nog een keer heen!



Deze wereldstad ruilden wij in voor Death Valley. Het ademhalen doet daar gewoon zo zeer, want allemachtig wat was het heet, 50 graden als het niet meer was. Bijzonder waren de zoutvlaktes wel! Elke stap en heuveltje die ik beklom was eigenlijk een beweging te veel. Op een steen gaan zitten was ook niet de slimste actie, te weinig water meenemen is nog dommer en een auto die soms nog wel eens uit kon vallen was ook niet heel geruststellend als je ergens was waar verder niemand te vinden was. Het heet niet voor niets Death Valley.




Van de 50 graden reden we de sneeuw in. Hoe gek? Zo kwamen we bij Mono Lake wat echt een hoogtepunt was. Dit is zeker een stop waard voor dat er doorgereden wordt naar Yosemite. De enorme verschillen in natuur kan je volgens mij alleen in de Verenigde Staten vinden. Yosemite is een Nationaal Park waar je beren gerust tegen kan komen. In de avond aten wij heerlijk bij een restaurantje op het terras en die avond bleek er vlak bij een bosbrand te zijn. De as hadden wij zien vallen en een vrouw was aangevallen door een beer. Dat kan daar allemaal!




Toen werd het wel weer tijd voor een stad: San Francisco.  Hier verbleven we ook een aantal nachten en hebben wij goed geklommen, want de wegen zijn nogal steil. Van het beroemde trammetje is gebruik gemaakt, Pier 39 bezocht en daar heerlijke French toast gegeten, geshopt bij Levi's, foto's gemaakt van de Golden Gate Bridge, hot chocolate gedronken in Fisherman's Wharf en rondgewandeld door de verschillende wijken.


Na San Francisco zijn wij via de kust terug gereden naar Los Angeles. Natuurlijk niet in een keer, maar met verschillende stops. Een mooie rit was dit zeker langs de Pacific Coast.




Na alle dagen in de auto gezeten te hebben, de vele indrukken, de enorme verschillen in natuur en de fantastische wereldsteden was het tijd voor ontspanning. Vanaf Los Angeles vlogen wij naar Hawaii! Wij verbleven op Mauii en in het Hyatt Regency resort & spa. Een totaal andere wereld en het hotel was prachtig. Hier lag ik vooral op een bedje of in een hangmat bij het strand, begon de dag met een fantastisch ontbijt, gingen we 's avonds een dorpje in en heb ik leren surfen. Het surfen was voor mij  het hoogtepunt van Hawaii. Samen met mijn broer heb ik een hele middag in het water gelegen. Nooit geweten dat het zo vermoeiend is. Het was super leuk en dat zal ik nooit meer vergeten. De volgende dag had ik wel overal spierpijn en een paar gekneusde ribben, maar dat maakt dan echt niet meer uit. Hawaii was puur genieten.









Het einde van de vakantie kwam in zicht. De verschrikkelijk lange reis naar huis en een enorme jetlag waren het gevolg. Klagen mag je eigenlijk niet, want een fantastische vakantie had ik achter de rug. Ik wil dus echt nog wel een keer terug. Ben jij wel eens in Amerika geweest of zou je er heen willen?

16 opmerkingen:

  1. Amerika lijkt me echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb 10 maanden in Amerika gewoond, maar ik ben alleen maar in Kansas (mijn staat, zeg maar), Kansas City (Missouri) en New York geweest. Ik wil graag terug om de rest eens te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb bijna dezelfde reis gemaakt in 2006 en wil nog elke dag terug. De afwisseling van natuur en de steden vond ik waanzinnig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah leuk! Bizar he die afwisseling? Dat kan volgens mij echt alleen daar

      Verwijderen
  4. Erg leuk om te zien!
    Ik ben afgelopen zomer naar Florida geweest en daar Orlando, Fort Meyers, Key Largo en Miami Beach bezocht. Erg mooie plaatsen en ik hou van de cultuur en omgeving daar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kant wil ik ook zeker nog een keer op! Klinkt heerlijk

      Verwijderen
  5. Super mooi al de foto's en het verhaal erbij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's zeg! Het lijkt mij geweldig om er een keer naartoe te gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amerika trekt mij niet zo... Maar jouw foto's zijn wel prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amerika.. Hmmm, ik ben er geen fan van maar die parken lijken mij wel erg tof om te bezoeken! Ik zou wel héél graag naar Zuid-Amerika en Canada willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat onwijs gaaf! En dan Hawai als afsluiter, dat is wel helemaal geweldig! Ik heb alleen nog maar de oostkust gezien, ook erg tof :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super gaaf zo'n doorreis vakantie! Ik wil heel graag een keer langs de westkust van Amerika afrijden! De foto's zien er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waar zou je wel heen willen (A)?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, klinkt als een fantastische reis! En je reis afsluiten in Hawaii, beter kan volgens mij niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw dat lijkt me zo'n geweldige reis om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen